Issue-tracker: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 19: | Linje 19: | ||
* Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt) | * Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt) | ||
I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke | I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behov hos ITA. | ||
UiBs Issue-tracker brukes også av andre avdelinger enn ITA for å ta imot og følge opp saker, pr i dag bruker både Formidlingsavdelingen, Regnskapskontoret og UB i tillegg til IT-personell på en del enheter utenfor ITA. | |||
UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på [http://issue-tracker.sourceforge.net/ den opprinnelige Issue--tracker]. | UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på [http://issue-tracker.sourceforge.net/ den opprinnelige Issue--tracker]. | ||
[[Kategori:ITIL]] | |||
[[Kategori:ITIL]] | [[Kategori:ITIL]] | ||
[[Kategori:ITIL]] | |||
[[Kategori:ITIL]] | [[Kategori:ITIL]] |
Sideversjonen fra 30. jun. 2010 kl. 06:47
Issue-tracker er et system som brukes av IT-avdelingen for å støtte flere av arbeidsprosessene på avdelingen.
I utgangspunktet var Issue-tracker et system for å registrere og følge opp feilmeldinger ("issues", derav navnet). Da IT-avdelingen innførte et sentralt brukerstøttesenter og en [ITIL]-basert arbeidsprosess for oppfølging og retting av feil ("Incident management" eller hendelseshåndtering/-styring), ble Issue-tracker valgt som støttesystem for denne prosessen.
Denne opprinnelige Issue-trackeren hadde åpen kildekode, og ble tilpasset og utvidet for å passe bedre til ITAs behov.
Etter hvert som ITA innførte flere prosesser, ble ISsue-tracker utvidet og endret for å udnerstøtte disse også.
Issue-tracker støtter i dag disse arbeidsprosessene:
- Incident management (hendelseshåndtering)
- Change Management (Endringsstyring)
- Configuration Management (Konfigurasjonsstyring)
- Problem Management (problemhåndtering, gjennom Issue-trackers funksjon "gjengangersak")
- Deler av Service Level Managemet (gjennom Issue-trackers funksjoner "forespørsel" og "SLM (Service Level Management)" - egentlig avtaleoversikt)
I tillegg har Issue-tracker i UiBs nåværende utgave en del andre funksjoner som er utviklet for å dekke behov hos ITA.
UiBs Issue-tracker brukes også av andre avdelinger enn ITA for å ta imot og følge opp saker, pr i dag bruker både Formidlingsavdelingen, Regnskapskontoret og UB i tillegg til IT-personell på en del enheter utenfor ITA.
UiBs Issue-tracker er i dag så endret og tilpasset at den ikke lenger ligner på den opprinnelige Issue--tracker.