Ofte stilte spørsmål om åpne data

Fra IThjelp
Sideversjon per 19. apr. 2024 kl. 10:57 av Mihho (diskusjon | bidrag)
(diff) ← Eldre sideversjon | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)


Viktig melding.gif Ikke oppdatert Denne siden er ikke oppdatert på lang tid, og kan inneholde utdatert informasjon eller feil. Oppdatert informasjon og brukerveiledninger for IT-tjenestene finnes i UiBhjelp (https://hjelp.uib.no).

API-nøkkel

Hvordan bruker jeg API-nøkkelen jeg har mottatt?

Følg lenken Liste/API over åpne data og les om de forskjellige åpne data. Der står det også beskrevet hvordan API-nøkkelen skal brukes.

Hvorfor virker ikke API-nøkkelen jeg har mottatt?

Pass på at det har gått minst 10 minutter etter at du mottok e-post med API-nøkkel.

Datasett

Jeg har lyst på et datasett som ikke finnes i data.uib.no

Vi jobber med å få på plass flere datasett, og tar gjerne imot innspill på hvilke vi skal gjøre tilgjengelige eller prioritere. Send innspill på e-post til data@uib.no.

Hvor finner jeg flere åpne datasett?

Se Difi sin oversikt for åpne data i Norge på data.norge.no. Her er også UiB sine åpne data registert.

Problemer

Av og til svarer ikke data.uib.no - hva skyldes det?

Normalt vil data.uib.no være tilgjengelig, men nedetid vil kunne skyldes nødvendige systemoppgraderinger. Se driftsmeldinger på fremsiden; Hovedside