Glemt passord: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
m (Åpnet Glemt passord) |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
{{Autoritativ_informasjon}} | {{Autoritativ_informasjon}} | ||
[[en:Forgotten password]] | |||
IT-avdelingen sender ikke passord i posten. | IT-avdelingen sender ikke passord i posten. | ||
Linje 28: | Linje 29: | ||
NB! Husk legitimasjon! | NB! Husk legitimasjon! | ||
[[Kategori:Tilgang]] | |||
[[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] | |||
[[Kategori:IDA]] | |||
[[Kategori:Tilgang]] | [[Kategori:Tilgang]] | ||
[[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] | [[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] | ||
[[Kategori:IDA]] | [[Kategori:IDA]] |
Sideversjonen fra 2. mar. 2011 kl. 10:09
IT-avdelingen sender ikke passord i posten.
De må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være, og krever derfor at du stiller personlig opp og viser legitimasjon.
Grunnen til at de er såpass strenge er at de ellers ville risikere å gi uvedkommende adgang til dine og andres data.
Studenter
Er du student, får du nytt passord på følgendee måte:
- Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i venstre meny.
- Du må oppgi StudentWeb- pinkoden, samt studentnummer og fødselsnummer.
- Dersom du har glemt pinkoden kontakter du Studentekspedisjonen i Langesgate 1, husk å ha med legitimasjon.
Fremgansmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt.
For andre henvendelser vedrørende Sentral Brukeradministrasjon: sebra@it.uib.no
Ansatte eller personer med ansattkonto
Ansatte som har glemt passordet møter opp hos IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5.
NB! Husk legitimasjon!