Privat datamaskin: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
(Skrev litt om hva siden "Egen datamaskin" inneholder) |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
{{Trenger gjennomgang}} | {{Trenger gjennomgang}} | ||
{{Mangler kategorisering}} | {{Mangler kategorisering}} | ||
IT-avdelingen tilbyr ikke support på private maskiner, men | IT-avdelingen tilbyr ikke support på private maskiner, men denne siden inneholder noen guider som viser hvordan man kan knytte seg opp mot noen sentrale UiB-tjenester fra egen maskin. Disse guidene er ment som selvhjelp. | ||
==Hurtiglenker== | ==Hurtiglenker== |
Sideversjonen fra 15. feb. 2010 kl. 12:10
IT-avdelingen tilbyr ikke support på private maskiner, men denne siden inneholder noen guider som viser hvordan man kan knytte seg opp mot noen sentrale UiB-tjenester fra egen maskin. Disse guidene er ment som selvhjelp.
Hurtiglenker
- HER KOMMER LENKE TIL KATEGORIEN FOR DENNE SIDEN
Universitetet i Bergen gir bare brukerstøtte for ansatte og studenter sine egne datamaskiner via vev. Husk at IT-sikkerhet er viktig for å unngå dataproblemer!
Hjemme-PC: Har du UiB-konto og datamaskin kan du få tilgang til Internett hjemmefra. Med VPN kan du også få tilgang til flere av UiBs nettbaserte tjenester hjemmefra.
Bærbar maskin på campus: UiBs trådløse datanettverk og Internett kan du få tilgang til ved hjelp av UiB-kontop og VPN.
- Tilkobling til UiB-nett med VPN
- ADSL bredbånd for ansatte og studenter ved UiB
- Trådløs internettilgang (på campus eller hjemme)
- Gjestekonto for tilgang til trådløst datanett
- Cacheserver (http-proxy) som gjør det mulig å bruke interne tjenester (feks. UB sine databaser og tidsskrift ) selv om en er lokalisert utenfor UiB sitt datanett. For å bruke http-proxyen må du ha brukernavn og passord.