Sikker atferd i digitale møter: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring |
|||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Denne siden supplerer og utdyper veiledningene i [[Digitale møter i Teams]] og [[Digtale møter med Zoom]]. | |||
==Generelt:== | ==Generelt:== | ||
* Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid. | * Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid. |
Sideversjonen fra 1. apr. 2020 kl. 11:51
Denne siden supplerer og utdyper veiledningene i Digitale møter i Teams og Digtale møter med Zoom.
Generelt:
- Under møtet bør møteleder/administrator følge med på listen over møtedeltakere og holde oversikt over hvem som er inne i møtet til enhver tid.
- Hvis møter skal strømmes og/eller tas opp: Husk å informere deltakerne om at møtet blir strømmet og/eller tatt opp. Dersom strømmen eller opptaket skal publiseres på noen måte, må deltakerne samtykke til dette.
Spesielt for Teams:
- Du bør gjøre deg kjent med hvilke roller deltakerne i Teams-møter kan ha og de ulike rollenes rettigheter.
- Teams er ikke egnet for møter der det er der det er særs viktig å hindre at uvedkommende kan delta. Kolleger innen UiB som har lenken til møtet, kan gå inn i møtet. Man bør følge med på hvem som er med i møtet til en hver tid dersom møteinnkallingen eller -lenken er delt utenfor en liten gruppe.
- I Teams er Chat-en for møtet er åpen for alle som deltar i eller er kalt inn til møtet, også etter at de har forlatt møtet og etter at møtet er avsluttet!