Mac OS X: Legge til nettverksskriver: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
{{Mangler bilder | url=http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2568&sublink_id=155462&subsublink_id=157620&toplink_id=1577}} | {{Mangler bilder | url=http://it.uib.no/?mode=show_page&link_id=2568&sublink_id=155462&subsublink_id=157620&toplink_id=1577}} | ||
{{Trenger gjennomgang}} | {{Trenger gjennomgang}} | ||
{{BRA}} | |||
Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks". | Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks". | ||
Sideversjonen fra 3. mar. 2010 kl. 14:23
Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks".
Du får da opp dialogboksen for skrivere. Klikk på "+" for å legge til ny skriver:
Skrivernavigeringsvinduet kommer da opp. Dette skal fylles ut tilsvarende det bildet her viser:
* Velg ""IP-skriver" øverst. * På "Protokoll:" velges "Line Printer Daemon - LPD" * Addresse: velg skriverservernavnet, vanligvis er dette "print.uib.no" * Kø: Velg navnet på skriveren /køen (Dette skal normalt være merket på selve skriveren). * "Navn" og "Sted" er beskrivende felt som kan fylles ut slik at du kjenner igjen hvilken skriver dette er. * Under "Skriv ut med" må du velge produsent og modell for skriveren. * Klikk til slutt "legg til".
Du kommer da tilbake til skrivernavigeringsvinduet og skriveren er klar til bruk.