Mac OS X: Legge til nettverksskriver: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring |
m (Oppdaterte lenke til oppdatert sidetittel (dvs. flytta side)) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Se også [[Oppsett av nettverkskrivere på Mac | Se også [[Oppsett av nettverkskrivere på Mac OS X 10.5 og Mac OS X 10.6]] | ||
{{Trenger gjennomgang}} | {{Trenger gjennomgang}} |
Sideversjonen fra 2. nov. 2011 kl. 14:20
Se også Oppsett av nettverkskrivere på Mac OS X 10.5 og Mac OS X 10.6
- Start opp "Systemvalg" og velg "Utskrift og faks".
- Du får da opp dialogboksen for skrivere. Klikk på "+" for å legge til ny skriver:
- Skrivernavigeringsvinduet kommer da opp. Dette skal fylles ut tilsvarende det bildet her viser:
* Velg "IP-skriver" øverst. * På "Protokoll:" velges "Line Printer Daemon - LPD" * Addresse: velg skriverservernavnet, vanligvis er dette "print.uib.no" * Kø: Velg navnet på skriveren /køen (Dette skal normalt være merket på selve skriveren). * "Navn" og "Sted" er beskrivende felt som kan fylles ut slik at du kjenner igjen hvilken skriver dette er. * Under "Skriv ut med" må du velge produsent og modell for skriveren. * Klikk til slutt "legg til".
Du kommer da tilbake til skrivernavigeringsvinduet og skriveren er klar til bruk.