Brukerkonto og tilganger: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 13: | Linje 13: | ||
* [[For gjester]] | * [[For gjester]] | ||
[[Kategori: | [[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]] |
Sideversjonen fra 24. jan. 2010 kl. 17:00
Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.
[SEBRA] er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv. Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere universitetet sitt IKT-reglement.