Påloggingsproblemer: Forskjell mellom sideversjoner
m (Hva gjør jeg hvis jeg har problemer med å logge meg på en UiB-PC? flyttet til Påloggingsproblemer: for langt navn på side) |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 23: | Linje 23: | ||
[[Hvordan koble til privat PC eller laptop til Internett?]] | [[Hvordan koble til privat PC eller laptop til Internett?]] | ||
[[Kategori:Fra Studentwiki]] |
Sideversjonen fra 19. jan. 2010 kl. 16:22
Påloggingsproblemer
Typisk påloggingsproblem for studenter, er at en prøver å logge seg på feil domene ("Log on to"). I Feltet "Log on to" skal det stå "STUDENT" dersom du er student. Ellers skal det være vanlig brukernavn og passord.
Fungerer ikke dette kan det være nettverkskontakten som ikke er satt i. Sjekk både i PC og i vegg. Ikke rør kontakt merket Securitas i veggen. Da går alramen.
Får du fremdeles ikke logget deg på kan en rapportere feilen hos PC-veileder, evt rapportere feilen i Issue-tracker på https://bs.uib.no/
Det kan også være interessant å se om andre klarer å logge seg på PC-en du har problemer med, evt se om du klarer å logge deg på en annen pc. Dersom en får inntrykk av at det er din egen brukerkonto det er noe gale med, kan du prøve å logge deg inn med brukernavn og passord (under Min konto - Student) på https://sebra.uib.no/. Her kan du sjekke status for kontoen din. Her kan du også skifte passord om du skulle ønske det (evt at du har glemt passordet). Sebra er også siden der en oppretter konto hvis en ikke har en konto allerede.
Se også: