Innkjøp av mobiltelefon: Forskjell mellom sideversjoner
Linje 1: | Linje 1: | ||
{{Autoritativ informasjon}}{{BRA}} | {{Autoritativ informasjon}}{{BRA}} | ||
==IT-avdelingens | ==IT-avdelingens innkjøpsveiledning for mobiltelefoner== | ||
{| class="wikitable" border="1" | {| class="wikitable" border="1" | ||
Linje 24: | Linje 24: | ||
Ved eventuelle spørsmål angående oppsett på telefon - venligst kontakt BRITA. | Ved eventuelle spørsmål angående oppsett på telefon - venligst kontakt BRITA. | ||
==Bestillingsprosedyre== | ==Bestillingsprosedyre== |
Sideversjonen fra 19. nov. 2010 kl. 13:57
IT-avdelingens innkjøpsveiledning for mobiltelefoner
Klasse / type | Funksjoner | Prinsnivå | Godkjente modeller |
---|---|---|---|
Enkel mobil uten kalender-/epostsynkronisering eller internett | kr 500-2000 | Telefon, SMS, MMS, evt. kamera | Alle med denne funksjonaliteten som kan leveres av vår leverandør. Også robuste/vanntette modeller for utendørs-/feltbruk. |
Mobil med epost-og kalendersynkronisering | kr 2000 - 3000 | Som enkel mobil og i tillegg: Synkronisering av kalender og epost mot UiBs systemer. Enkel Internettsurfing | HTC Wildfire |
Avansert mobil | kr 3000 og oppover | Som kategorien over, og i tillegg: Full internettfunksjonalitet. Installere nettbaserte applikasjoner. | iPhone 4 32GB (viktig informasjon ved anskaffelse av iPhone). HTC Desire |
Hvorfor anbefalte modeller?
IT-avdelingen må legge ned en del arbeid med hver modell for å sikre at de kan burkes sammen med UiBs systemer (epost- og kalendersynkronisering) og at vi kan gi grunnleggende hjelp med telefonen.
Dette krever at vi har kontroll med hvilke modeller som kjøpes; vi har ikke mulighet for å sikre at alle merker og modeller virker sammen med våre tjenester, og vi kan heller ikke gi hjelp med andre modeller enn de vi har testet og godkjent (over).
Andre mobiltelefoner / PDAer kan kjøpes (så lenge UiBs innkjøpsavtaler respekteres), men man kan da ikke koble disse til jobb-maskinen for synkronisering av kalender, kontakter osv, eller få brukerstøtte for konfigurering / bruk av telefonene. Brukerstøtte bør fortrinnsvis gis av forhandler i den grad dette er mulig.
Ved eventuelle spørsmål angående oppsett på telefon - venligst kontakt BRITA.
Bestillingsprosedyre
Bestilling av mobiltelefon skal gå via IT-avdelingen på disse skjemaene:
- Skjema for bestilling av mobiltelefon med NYTT abonnement
- Skjema for bestilling av mobiltelefon uten abonnement
IT-avdelingen anskaffer mobiltelefonen og registrerer abonnementet.
Dersom abonnementet skal dekkes av arbeidsgiver skal Avtaleskjema fylles ut og sendes IT-avdelingen.
Mobiltelefon-abonnement
Leverandør
UiBs leverandør av mobiltelefoni er NetCom
Nytt abonement
Ved tegning av nytt abonnement skal Avtaleskjema fylles ut og sendes IT-avdelingen.
Overføring av eksisterende abonnement
Ved overføring fra privat abonement til UiBs bedriftsabonement skal Avtaleskjema fylles ut og sendes til IT-avdelingen før nytt SIM kort utleveres. Oveføringsskjema for abonnementet fylles ut av IT-avdelingen, og må signeres av bruker før portering.
I forbindelse med lovendringer (jfr. Informasjonsskriv fra 2007) som har medført innføring av skattbar fordel av elektroniske kommunikasjonstjenester, vedtok UiB å endrede retningslinjer som også omfatter mobiltelefoni. Se Rutiner for EK-tjenester