Ofte stilte spørsmål om lagring av data: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 12: Linje 12:


[[Kategori:Ofte stilte spørsmål]]
[[Kategori:Ofte stilte spørsmål]]
[[Kategori:BRA]]
[[Kategori:BRS]]

Sideversjonen fra 3. mar. 2010 kl. 10:09

Hva gjør jeg når jeg har slettet et viktig dokument ved en feil?

Registrer en sak i Issuetracker. Noter så mye info som mulig. Komplett sti til filen som ble slettet. For eksempel o:\prosjekt_304\mars2003\viktig01.doc. Når filen ble laget/sist lagret etc. Det er også fint å få vite hvilken dato vi skal hente restore fra, en fil kan være korrupt, restore fra siste backup er ikke alltid tilstrekkelig. (Backup kjøres hver natt.).


Hvordan kobler jeg meg opp mot et nettverksområde?

Ofte vil en omstart koble opp området som er forsvunnet. Prøv også å gå inn på "My Computer". Hvis det bak stasjonsbokstaven står: Disconnected Network Drive, prøv å dobbeltklikke på bokstaven. Den skal da koble seg opp igjen. Hvis du skal koble til et nytt område trenger du å vite servernavn og sti, og i mange tilfeller passord/brukernavn. Fremgangsmåte: My Computer ->Tools -> Map Network Drive. Velg en ledig stasjonsbokstav. Skriv inn stien på formen \\server\share. Trykk finish.


Hvorfor får jeg ikke lagre på lokal harddisk?

For de aller fleste brukere er det sperret tilgang til c:\ Det er likevel mulig å lagre i c:\temp. Det skal lagres mot nettverksdiskene. Disse tas backup av. En harddisk kan bli stjålet eller ødelagt, da bør den ikke inneholde sensitive eller uerstattelige data.