Brukerkonto og tilganger: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(Endra lenker til informasjon om brukarkonto studentar, tilsette og gjester. Kunne trengt ein gjennomgang av strukturen og sandre sidenamn her..)
Ingen redigeringsforklaring
 
(12 mellomliggende versjoner av 6 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
Alle studenter og ansatte ved UiB skal ha en brukerkonto. Denne gir tilgang til blant annet tjenester som e-post, lagring, utskrift, hjemmesider, tilgang til Internet fra UiB eller hjemmefra.
[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/service?unid=19e33cac8ca04f50b376ab6811c7b5e1 Informasjon om brukerkontoer og tilganger finnes nå i UiBhjelp.]
 
[http://sebra.uib.no SEBRA] er UiB sitt sentrale brukeradministrasjonssystem, der man søker om og oppretter konto, bytter passord, søker om ekstra tilganger osv.
 
Hver enhet (ansvarssted) ved UiB har sin(e) godkjenner(e) i SEBRA som godkjenner oppretting av konto for ansatte og "andre" (gjester o.l.)
 
For å få opprette brukerkonto ved UiB, må en akseptere [https://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=255 universitetet sitt IKT-reglement].
 
* [[Brukerkonto for studenter|For studenter]]
 
* [[Brukarkonto for tilsette|For ansatte]]
 
* [[IT-tjenester for gjester|For gjester]]
 
{{BRA}}
 
[[Kategori:Autentiserings og katalogtjenester]]

Siste sideversjon per 25. feb. 2022 kl. 11:43