Anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger: Forskjell mellom sideversjoner
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
[[fil:korona5_830x360.jpg|300px|left|link=https://www.uib.no/korona]] | [[fil:korona5_830x360.jpg|300px|left|link=https://www.uib.no/korona]]<br/> | ||
[https://www.uib.no/korona UiBs side med informasjon om koronaviruset] | [https://www.uib.no/korona UiBs side med informasjon om koronaviruset] | ||
Sideversjonen fra 13. mar. 2020 kl. 12:13
UiBs side med informasjon om koronaviruset
Klikk her for informasjon om undervisning på nett
Innledning
Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.
- NB! Unngå å bruke VPN-oppkobling hvis mulig, ettersom det belaster UiBs infrastruktur
- Flere råd om å jobbe hjemmefra
Hvordan samhandle digitalt?
Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.
Hvordan gjennomføre møter digitalt?
- Bruk Teams
- Bruk Skype for Business
- Bruk Outlook (til å kalle inn til Teams- eller Skype-møte). NB! Ikke alle brukere har Teams-knappen tilgjengelig i Outlook.
- IT-avdelingen jobber også med å gjøre Zoom tilgjengelig for digitale møter. Mer info kommer!
NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.
Hvordan gå fra campus- til nettundervisning?
- For videoløsninger til undervisningsbruk gjelder egne anbefalinger (klikk her for veiledning)
- Disputaser: informasjon kommer
Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.