Anbefalinger for bruk av digitale møte- og samhandlingsløsninger: Forskjell mellom sideversjoner
Fra IThjelp
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 21: | Linje 21: | ||
==Brukerstøtte ifm. Koronavirus== | ==Brukerstøtte ifm. Koronavirus== | ||
Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. | Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er [https://hjelp.uib.no/| UiBhjelp]. | ||
* [[IT brukerstøtte|Mer info om brukerstøtte for ansatte]] | |||
* [[Brukerstøtte for studenter|Mer info om brukerstøtte for studenter]] | |||
[[Kategori: Digital undervisning]] | [[Kategori: Digital undervisning]] |
Sideversjonen fra 11. mar. 2020 kl. 16:55
Innledning
Her finner du informasjon og anbefalinger om hvordan du kan jobbe digitalt ifm. Koronaviruset, samt hvor du kan henvende deg dersom du trenger hjelp.
Hvordan samhandle digitalt?
MS Teams er UiBs foretrukne plattform for digital samhandling, med funksjonalitet for å avholde møter, ha samtaler og dele filer, oppgaver, skjerm, m.m. Les mer om bruk av Teams her.
Hvordan gjennomføre møter digitalt?
- Bruk Teams
- Bruk Skype for Business
- Bruk Outlook (til å kalle inn til Teams- eller Skype-møte). NB! Ikke alle brukere har Teams-knappen tilgjengelig i Outlook.
- Bruk videokonferanse
- UiB har to felles videokonferanserom. Flere enheter har også videokonferanseutstyr i sine møterom. Gjør deg kjent i egne lokaler før du ev. reserverer ett av fellesrommene.
NB! IT-avdelingen anbefaler sterkt at du bruker hodesett, ikke datamaskinens innebygde høyttaler og mikrofon. Mer informasjon i UiBs innkjøpsveiledning. Husk derfor å ta med hodesett hjem. Har du ikke hodesett fra før, meld inn en sak til BRITA via UiBhjelp.
Vi forsøker å opprettholde normal drift så langt som mulig. Primærkanal for kontakt for både ansatte og studenter er UiBhjelp.