Oppsett av iPad mot Exchange: Forskjell mellom sideversjoner
(info om at studenter ikke kan benytte denne veiledning) |
(Redaksjon er sentralisert) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
For brukere som har e-post og kalender på UiBs Exchange-system (altså bruker Outlook e-post og kalender til daglig), kan iPad lett settes opp til å bruke samme e-post og kalender: | For brukere som har e-post og kalender på UiBs Exchange-system (altså bruker Outlook e-post og kalender til daglig), kan iPad lett settes opp til å bruke samme e-post og kalender: | ||
Sideversjonen fra 9. mar. 2017 kl. 09:53
For brukere som har e-post og kalender på UiBs Exchange-system (altså bruker Outlook e-post og kalender til daglig), kan iPad lett settes opp til å bruke samme e-post og kalender:
(NB: Det er bare ansatte ved UiB som kan ha konto for UiBs Exchange-system. Studenter kan med andre ord ikke konfigurere iPad mot Exchange)
2) Velg gruppen "Mail,kontakter, kalendre" og deretter "Legg til konto...":
3) Velg "Microsoft Exchange" fra listen over aktuelle epost-systemer:
4) Skriv inn dine opplysninger i feltene og klikk deretter "Neste" (øverst til høyre i dialogboksen):
5) Det vil nå bli gjort forsøk på å logge inn på Exchange-serveren ("Verifiserer..."). Dette mislykkes ved første forsøk, og dialogboksen kommer opp med ett ekstra felt der du må skriver inn server-navnet "kalender.uib.no":
6) Når påloggingen er vellykket, blir du spurt hva du vil synkronisere av e-post, kontakter eller kalender. Standardvalge gjør at alle disse synkroniseres, og det er nok best i de fleste tilfeller:
7) Når dette er klart, kan du bruke programmet "Mail" til e-post" og "Kalender" til kalender knyttet til din UiB-konto:
Om nettbrettet skulle bli stjålet eller komme på avveie, kan du også slette Exchange-data fra mobile enheter via kalender.uib.no.
Se også siden om mobil sikkerhet.