Utgått eller glemt passord: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(Satt inn lenkeliste i begynnelsen)
mIngen redigeringsforklaring
Linje 3: Linje 3:
* [[Passord|Generelt om passord]]
* [[Passord|Generelt om passord]]
* [[Pass på passordet!]]
* [[Pass på passordet!]]
* [[Bytte_passord|Bytte passord]]
* [[Bytte_passord_på_bærbar_UiB-maskin|Bytte passord på bærbar UiB-maskin]]
* [[Bytte_passord_på_bærbar_UiB-maskin|Bytte passord på bærbar UiB-maskin]]
* [[Bytte_passord|Bytte passord]]





Sideversjonen fra 10. mai 2013 kl. 09:31

Se også:


Husk at IT-avdelingen ikke sender passord (i post, e-post, osv.). Dette er av sikkerhetsmessige grunner. Studenter Er du student, får du nytt passord på følgende måte: Gå til https://sebra.uib.no, og velg student-lenken under "Glemt passord" i menyen til venstre. Du må oppgi PIN-koden du bruker i Studentweb, samt studentnummer og fødselsnummer. Dersom du har glemt PIN-koden, kontakter du Studentekspedisjonen i Langesgate 1. NB! Husk å ta med legitimasjon. Fremgangsmåten kan også brukes om du har glemt brukernavnet ditt. Ansatte og andre Ansatte og andre med brukerkonto ved UiB må ta kontakt med godkjenner på det instituttet eller avdelingen de hører til. Liste over godkjenner ved instituttene og avdelingene: https://sebra.uib.no/sebra/Register/anvisere?lang=norsk Eventuelt kan ansatte og andre med brukerkonto ved UiB (men som ikke er student) møte opp personlig i IT-avdelingens brukerstøttesenter BRITA i Nygårdsgaten 5. NB! Husk legitimasjon. - Vi må vite at du virkelig er den du utgir deg for å være.

Kontakt BRITA hvis du lurer på noe

Det finnes ingen dumme eller tåpelige spørsmål rundt IT-sikkerhet. Hvis du lurer på noe, ring BRITA på tlf (555) 84700 eller registrer spørsmål på https://bs.uib.no, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan.