Tilgang til IT-tjenester (Temaserie fra IT-avdelingen): Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(Oppretter ny side om sjette nummer i temaserien: Tilgang til IT-tjenester. Trykte eksemplarer og informasjon via e-post er sendt til enhetene.)
 
(La til flere lenker)
Linje 1: Linje 1:
'''Tilgang til IT-tjenester''' er tittel på det sjette nummeret av IT-avdelingens temaserie, som er tilgjengelig i desember 2013.
'''Tilgang til IT-tjenester''' er tittel på det sjette nummeret av [[Temaserien|IT-avdelingens temaserie]], som er tilgjengelig i desember 2013.


Alle ansatte og studenter ved UiB trenger en IT-brukerkonto for tilgang til universitetets IT-tjenester. For noen tjenester trengs et studentkort eller ansattkort. Også mange gjester eller samarbeidspartnere har behov for IT-tjenester. I tillegg skjer det stadig at medarbeidere bytter arbeidssted internt, studenter blir ansatt og ansatte blir studenter. Noen blir også pensjonister, eller bare skifter navn. Alt dette må håndteres daglig rundt om i organisasjonen. IT-systemene våre må også snakke sammen for at ting skal gå mest mulig smertefritt for den det gjelder. Vi håper dette nummeret i temaserien kan gi nyttig informasjon rundt IT-brukerkonti og tilganger, og være til hjelp i hverdagen for brukere av IT-tjenestene.
Alle ansatte og studenter ved UiB trenger en [[Brukerkonto og tilganger|IT-brukerkonto]] for tilgang til universitetets IT-tjenester. For noen tjenester trengs et [http://www.uib.no/eia/arbeidsfelt/kortsenteret studentkort eller ansattkort]. Også mange [[IT-tjenester for gjester|gjester]] eller samarbeidspartnere har behov for IT-tjenester. I tillegg skjer det stadig at medarbeidere [[Bytte av jobb/tilhørighet internt på UiB|bytter arbeidssted internt på UiB]], studenter blir [[Brukarkonto for tilsette|ansatt]] og ansatte blir [[Brukarkonto for studentar|studenter]]. Noen blir også pensjonister, eller bare skifter navn. Alt dette må håndteres daglig rundt om i organisasjonen. IT-systemene våre må også snakke sammen for at ting skal gå mest mulig smertefritt for den det gjelder. Vi håper dette nummeret i temaserien kan gi nyttig informasjon rundt slike ting, og være til hjelp i hverdagen for brukere av IT-tjenestene.


'''[[media:Temaserie_it_nr6_2013_tilgang_til_it-tjenester.pdf|Last ned som pdf]]'''
'''[[media:Temaserie_it_nr6_2013_tilgang_til_it-tjenester.pdf|Last ned som pdf]]'''


Noen trykte eksemplarer sendes til enhetene via internposten før Jul 2013. IT-assistentene (tidligere kjent som PC-vaktene) vil også få noen eksemplarer til semesterstart.
Noen trykte eksemplarer sendes til enhetene via internposten før Jul 2013. [[Brukerstøtte for studenter|IT-assistentene]] (tidligere kjent som PC-vaktene) vil også få noen eksemplarer til semesterstart.


Flere trykte eksemplarer? Prøv følgende:
Flere trykte eksemplarer? Prøv følgende:

Sideversjonen fra 20. des. 2013 kl. 08:51

Tilgang til IT-tjenester er tittel på det sjette nummeret av IT-avdelingens temaserie, som er tilgjengelig i desember 2013.

Alle ansatte og studenter ved UiB trenger en IT-brukerkonto for tilgang til universitetets IT-tjenester. For noen tjenester trengs et studentkort eller ansattkort. Også mange gjester eller samarbeidspartnere har behov for IT-tjenester. I tillegg skjer det stadig at medarbeidere bytter arbeidssted internt på UiB, studenter blir ansatt og ansatte blir studenter. Noen blir også pensjonister, eller bare skifter navn. Alt dette må håndteres daglig rundt om i organisasjonen. IT-systemene våre må også snakke sammen for at ting skal gå mest mulig smertefritt for den det gjelder. Vi håper dette nummeret i temaserien kan gi nyttig informasjon rundt slike ting, og være til hjelp i hverdagen for brukere av IT-tjenestene.

Last ned som pdf

Noen trykte eksemplarer sendes til enhetene via internposten før Jul 2013. IT-assistentene (tidligere kjent som PC-vaktene) vil også få noen eksemplarer til semesterstart.

Flere trykte eksemplarer? Prøv følgende:

Tidligere nummer i temaserien