Mac OS X: Kjente problemer ved oppgraderinger av OS X: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 14: Linje 14:


'''Problemer vi vet om pr.idag'''
'''Problemer vi vet om pr.idag'''
 
                                                                     
* Endnote fungerer ikke mot Office 2016
* Endnote fungerer ikke mot Office 2016
* Endnote fungerer ikke mot Office 365
* Endnote fungerer ikke mot Office 365
* Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
* Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
* IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan
* IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan
Noen har opplevd problemer under installasjon av operativsystemet, det er derfor anbefalt å ta backup av maskinen før oppgradering.


'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''
'''Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på [https://bs.uib.no/ bs.uib.no]'''

Sideversjonen fra 27. okt. 2015 kl. 09:10

Status pr 23.10.15:
Ved Oppgradering av OS 10.10 til 10.11 (Fra Yosemite til El Capitan):

Apple har oppgitt følgende minimumskrav for at maskinen skal kunne kjøre 10.11 El Capitan:

  • OS X versjon 10.6.8 eller nyere
  • 2 GB minne
  • 8,8 GB ledig diskplass

Eldre Mac-maskiner med minimumet på 2 GB - og selv med 4 GB - kan etter oppgradering til El Capitan oppleves som trege å jobbe med.

IT-avdelingen har testet El Capitan mot våre tjenester og pr. i dag ser alt ut til å virke som det skal.

Problemer vi vet om pr.idag

  • Endnote fungerer ikke mot Office 2016
  • Endnote fungerer ikke mot Office 365
  • Brukere har opplevd generelle problemer med Office 365
  • IT-avdelingen har ikke testet ferdig Office 2016 på El Capitan

Noen har opplevd problemer under installasjon av operativsystemet, det er derfor anbefalt å ta backup av maskinen før oppgradering.

Dersom du har opplevd problemer med operativsystemet, ta kontakt med BRITA ved å ringe (555) 84700, eller opprette en sak på bs.uib.no