Innkjøpsveiledning for AV-utstyr: Forskjell mellom sideversjoner

Fra ithjelp
Ingen redigeringsforklaring
(Erstatter siden med «[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/knowledgeitem?unid=ee7ff738fae5409ab1c7eb0bd6849300 Denne informasjonen finner du nå i UiBhjelp.]»)
 
(11 mellomliggende versjoner av 3 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
'''UiB har fra og med 13. september 2018 sluttet seg til rammeavtale levert av Unit, for innkjøp av AV-utstyr.'''
[https://hjelp.uib.no/tas/public/ssp/content/detail/knowledgeitem?unid=ee7ff738fae5409ab1c7eb0bd6849300  Denne informasjonen finner du nå i UiBhjelp.]
 
(Unit - Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning)
 
 
Avtalen har to kategorier.
 
:* Kategori A: AV-utstyr
 
:* Kategori B: Utstyr for videoproduksjon
 
Les mer om avtalen her: https://www.unit.no/rammeavtale-av-utstyr rammeavtale-av-utstyr
 
 
Det er tre leverandører som er tilsluttet avtalen i UiBs geografiske område: Atea, Kinly og Caverion. UiBs kontakt med disse tre leverandørene skal gå via disse epostadressene:
 
:* av.uib@atea.no
 
:* post@kinly.com
 
:* helge.lilleskare@caverion.com
 
 
 
 
IT-avdelingens Faggruppe for samhandlings- og undervisningsteknologi kan kontaktes på epost: fsut-av@it.uib.no
 
----
 
== Generelt om innkjøp på rammeavtaler ==
 
 
Ofte stilte spørsmål - Anskaffelser og innkjøp https://www.uib.no/foransatte/101336/ofte-stilte-spørsmål-anskaffelser-og-innkjøp#generelle-sp-rsm-l
 
 
 
== Innkjøp av AV-utstyr under NOK 100.000,- ==
 
 
Avrop gjøres ved enkel prissammenligning mellom tilbud fra de tre leverandørene. (Skjema for dette er under utarbeidelse.)
 
 
 
== Innkjøp av AV-utstyr over NOK 100.000,- ==
 
 
Avrop gjøres ved minikonkurranser for de tre leverandørene. Minikonkurranser skal gjennomføres med bistand fra Seksjon for innkjøp. Se https://www.uib.no/foransatte/101349/rammeavtale-med-minikonkurranse
 
 
 
== AV-utstyr til nye møterom, og opprustning/modernisering av eldre møterom. ==
 
 
'''Fra mars 2019 har UiB inngått rammeavtale med Kinly om kjøp og installasjon av AV-utstyr til nye møterom, og opprustning/modernisering av eldre møterom.'''
 
UiB har avtale om faste priser for utrustning og installasjon av fem forskjellige standardiserte løsninger:
 
:* Standard møterom: kr 48.772 + MVA
 
:* Forenklet møterom med 65¨ skjerm: kr 12.531 + MVA
 
:* Forenklet møterom med 86¨ skjerm: kr 27.815 + MVA
 
:* Videomøterom: kr 64.916 + MVA
 
:* Videomøterom m/Skype Room System: kr 94.377 + MVA
 
 
[[File:møterom.png|350px]]
 
 
== Standard møterom ==
 
Møterom med fastmontert datamaskin (levert av UiB), AV-styringsenhet på møtebordet, videoprojektor i tak, lerret på vegg. Antatt takhøyde i rommet: 2,7 meter. Sitteplasser for 6 til 14 personer rundt møtebordet. Tilkoblinger for medbrakt utstyr (laptop mm) i to bordbrønner i møtebord. Projektoren skal i tillegg kunne ta imot trådløse signaler fra mobile enheter vha Miracast-teknologi eller tilsvarende.
 
 
[[File:Lerret.png|500px]]
 
Eventuelt utstyr for Skype-for-Business-videomøter bestilles utenom. Se informasjon her: https://it.uib.no/Innkjøpsveiledning_for_kamera_og_mikrofon_til_møterom
 
 
 
 
[[File:forenklet møterom.png|300px]]
 
 
== Forenklet møterom ==
 
Møterom uten fast datamaskin, for opptil 6 personer. 65¨ eller 86¨ storskjerm på vegg. Lyd- og bildetilkobling med HDMI-kabel (og eventuelt overganger). Det er ingen AV-styringsenhet i rommet. Skjermen våkner automatisk når den får signal inn. Her brukes vanligvis eget datautstyr og WiFi-nett. Bestillende enhet må bestille PC selv, dersom det er ønsket med fast PC i rommet.
 
[[File:Skjerm.png|500px]]
 
Eventuelt utstyr for Skype-for-Business-videomøter bestilles utenom. Se informasjon her: https://it.uib.no/Innkjøpsveiledning_for_kamera_og_mikrofon_til_møterom
 
 
 
[[File:videomøterom.png|500px]]
 
 
== Videomøterom ==
 
Møterom uten fastmontert datamaskin, for opptil 8 personer. To 65¨ videoskjermer med innebygd høyttaler. Styringsenhet for Skype-for-business (ev. Skype Room System). Her brukes vanligvis eget datautstyr, som kobles til med HDMI-kabel i bordbrønn.
 
 
 
Ta kontakt med Kinly på epost: post@kinly.com  for å avtale befaring av aktuelt lokale. Send gjerne med målsatt tegning eller bilde av rommet.
 
For alle romtyper forutsettes at bestillende enhet selv sørger for at det er tilstrekkelig med strøm- og nettverkspunkter for møteromsutstyret. Kontakt UiBs elektriker for å sikre at dette er klart.
 
I praksis vil løsningene ligne på malene i varierende grad. Dersom prisen avviker mer en ca 25% fra de oppgitte prisene for våre maler, og det er liten forskjell på utstyrspakken i forhold til malene, bør du rådføre deg med ITA før bestilling.

Siste sideversjon per 3. aug. 2020 kl. 08:20