Innkjøpsveiledning: Forskjell mellom sideversjoner

Fra IThjelp
(forekle, forenkle...)
(forekle, forenkle...)
Linje 5: Linje 5:
IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:
IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:


* [[Innkjøpsveiledning for Stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonære PC-er (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for Stasjonær Arbeidsstasjon (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonær arbeidsstasjon (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for Bærbare PC-er (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for bærbare PC-er (Windows eller Linux)]]
* [[Innkjøpsveiledning for Stasjonære Mac-maskiner]]
* [[Innkjøpsveiledning for stasjonære Mac-maskiner]]
* [[Innkjøpsveiledning for Bærbare Mac-maskiner]]
* [[Innkjøpsveiledning for bærbare Mac-maskiner]]
* [[Innkjøpsveiledning for Skrivere]]
* [[Innkjøpsveiledning for skrivere]]
* [[Innkjøpsveiledning for Mobiltelefoner / PDA-er (håndholdte)]]
* [[Innkjøpsveiledning for annet IT-utstyr]]
* [[Innkjøpsveiledning for Annet IT-utstyr]]




Linje 21: Linje 20:
Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og  kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.
Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og  kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.


Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.


*[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen]
*[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen]

Sideversjonen fra 2. jan. 2013 kl. 13:49

Informasjon.gif Autoritativ informasjon! Denne siden inneholder informasjon som er autoritativ og vedlikeholdes av IT-avdelingen.


IT-avdelingens innkjøpsveiledninger:



Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av IT-avdelingen. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.

Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøpe fra andre leverandører.


Innkjøp av skrivere

Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.

Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.


Anskaffelse av større IT-løsninger

Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer


Spørsmål om innkjøp?

Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.

Se også alle sider om IT-innkjøp